درباره ما
این اداره کل در دو حوزه معاونت زیر، مسئولیت ارائه خدمات اداری به کلیه اعضای هیأتعلمی، کارمندان (رسمی، پیمانی و عضو قرارداد انجام کار معین) و بازنشستگان دانشگاه را بر عهده دارد:
- معاونت امور اداری آموزشی
- معاونت امور اداری غیر آموزشی
در هر یک از معاونتها خدماتی با طیف وسیع، به شرح زیر ارائه می گردد:
معاونت امور اداری آموزشی:
اهم وظایف این معاونت عبارتند از:
· صدور کلیه احکام پرسنلی اعضای هیأت علمی (رسمی، پیمانی) مانند استخدام، افزایش حقوق، ترفیع پایه، ارتقاء مرتبه و...
· اجرای قوانین، مقررات و آیین نامه های استخدامی و انجام امور مربوط به تشکیل و تکمیل پرونده استخدامی اعضای هیأت علمی
. اجرای مصوبات هیات رئیسه محترم دانشگاه، کمیسیون دائمی هیات امناء ، هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه، هیات امناء
· بررسی پروندههای مأموریت تحصیلی، پژوهشی و فرصت مطالعاتی و صدور احکام مربوطه
· بررسی، تنظیم و آماده سازی پرونده های ارتقاء و تبدیل وضعیت به منظور طرح در کمیتههای تخصصی و هیأت ممیزه دانشگاه
· صدور احکام پاداش پایان خدمت، ذخیره و بازخرید مرخصی اعضای هیأت علمی
· تهیه فرم های محاسبه بدهی کسور بازنشستگی خدمات غیر رسمی شاغلین و انجام مکاتبات مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری
· اجرای کلیه فرآیندهای مربوطه به تبدیل وضع اعضای هیات علمی در دانشگاه و مرکز جذب وزارت علوم
· تنظیم صورتجلسات و دستور جلسات هیأت ممیزه
· بررسی و تهیه لایحه دفاعیه از دانشگاه یا گزارش برای مدیریت امور حقوقی جهت پروندههای شاکیان از اعضای هیأت علمی
· انجام کلیه مکاتبات و خدمات امور اداری اعضای هیأت علمی دانشگاه
. تهیه گزارشات لازم خطاب به ریاست، معاونین دانشگاه و هیات رئیسه
. انجام مکاتبات لازم با سازمان های دولتی و غیر دولتی در خصوص امور مربوط به اعضای هیات علمی
معاونت امور اداری غیر آموزشی:
این معاونت فعالیت های متعددی انجام می دهد؛ مهم ترین وظایف آن عبارتند از:
· صدور کلیه احکام پرسنلی کارمندان (رسمی، پیمانی، عضو قرارداد انجام کار معین و عضو قرارداد خدماتی)
· انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی، انتقال، مأموریت، مرخصی، مرخصی بدون حقوق، بازنشستگی، استعفاء، اخراج و تنظیم احکام کارگزینی
· اجرای قوانین، مقررات و آیین نامه های استخدامی کارکنان و انجام امور مربوط به تشکیل و تکمیل پرونده استخدامی کارکنان و صدور احکام مربوطه
· تهیه احکام استخدام، افزایش ضریب حقوق، برقراری فوق العاده مدیریت، تبدیل و ضعیت استخدامی، برقراری و تغییر کمک هزینه عائله مندی و اولاد، مرخصی بدون حقوق
· بررسی، تنظیم و آماده سازی پرونده های تبدیل وضعیت به منظور طرح در کمیته های تخصصی
· انجام فعالیت های لازم در زمینه اجرایی نمودن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل در خصوص کارکنان دانشگاه
· صدور احکام پاداش پایان خدمت کارکنان
· تهیه احکام بازخرید مرخصی کارکنان بازنشسته، محاسبه بدهی کسورات بازنشستگی خدمات غیر رسمی شاغلین
· پی گیری و انجام مکاتبات انتقال حق بیمه
· انجام مکاتبات پرداخت کمک هزینه ازدواج بازنشستگان و فرزندان ایشان
· کنترل و بررسی تردد کلیه همکاران محترم دانشگاهی با سامانه حضور و غیاب
· اعمال مرخصی ها (استحقاقی، استعلاجی، زایمان و...)، مأموریتها (روزانه، آموزشی و...) و محاسبه سالانه کاردکس مرخصی
· تهیه فایل اضافه کار به صورت ماهانه
· بایگانی اسناد و پرونده های تبدیل وضعیت پرسنل به دو صورت الکترونیکی (آرشیو دیجیتال) و فیزیکی (دستی)، در صورت تصویب در هیأت اجرایی جذب دانشگاه
· تهیه لایحه دفاعیه از دانشگاه یا گزارش برای مدیریت امور حقوقی جهت پروندههای شاکیان از کارکنان دانشگاه
· بررسی سنوات خدمت کارکنان، مکاتبات با سایر ارگانها و وزارت خانهها جهت تجمیع سنوات کاری