شیوه نامه ارتقا رتبه شغلی اعضای غیر هیئت علمی(یاوران علمی)
شماره بخشنامه: 218478-155
تاریخ : 1403/08/20
با توجه به ابلاغ آئین نامه جدید استخدامی اعضای غیر هیئت علمی (یاوران علمی) در تاریخ ۰۲/۰۴/۱۴۰۳ و به استناد ماده ۲۴ آئین نامه مذکور و ماده ۶ دستورالعمل اجرایی ارتقا رتبه، نحوه ارتقا رتبه کارمندان دانشگاه به شرح ذیل خواهد بود:
اعضای واجد شرایط تحصیلی و تجربی، در صورت کسب حد نصاب لازم از عوامل ارتقا مندرج در جدول ۳ (شیوه نامه ارتقا) با تصویب هیئت اجرایی دانشگاه به رتبه بالاتر ارتقا مییابند، مشروط به این که میانگین امتیازات مربوط به ارزیابی سه سال منتهی به تقاضای رتبه عضو، به ترتیب برای رتبههای مهارتی، سه، دو، یک و ممتاز از ۹۰،۸۵،۸۰،۷۵ و ۹۵ درصد کمتر نباشد.
در تهیه بررسی و تکمیل پرونده پرسنل، رعایت موارد زیر الزامی میباشد:
۱. ارسال درخواست اعضای واجد شرایط به همراه نامه موافقت واحد سازمانی محل خدمت به اداره کل منابع انسانی
۲. تکمیل و قرار دادن فرم امتیازدهی کمیته فرعی ارتقا واحد مربوطه
۳. قرار دادن خلاصه پرونده همکاران به صورت تایپ شده و ثبت دقیق اطلاعات، اعم از (تاریخ شروع به کار، مدت سربازی و سنوات روزمزدی قابل محاسبه، شرکتی داخل دانشگاه و …)
همکاران محترم میبایست مستندات: آخرین حکم کارگزینی، دورههای آموزشی (دانش افزایی) و یا تدریس در دانشگاه، لوح تقدیر، لوح کارمند نمونه، عضویت در کمیتهها، کارگروهها، احکام انشایی، پیشنهادهای نو و ابتکاری، اکتشافات، اختراعات و کارهای هنری، انتشار مقالات در مجلات معتبر، ارائه مقالات در سمینارهای علمی، تألیف و ترجمه کتاب را در پرونده ارتقا قرار داده و به مسئول امور اداری واحد تحویل نمایند.
سنوات غیر رسمی اعم از سربازی، روزمزدی، قراردادی و شرکتی داخل دانشگاه در صورتی قابل احتساب میباشد، که در سامانه پرسنلی جامع اداری مالی ثبت و تأیید شده باشد. ضمناً با توجه به بخشنامه شماره ۵۷۶۷۳/۱۵۵ مورخ ۰۶/۰۳/۱۴۰۲ احتساب ½ سنوات خدمت شرکتی کارمندان در دانشگاه تهران به عنوان حداقل سنوات خدمت برای ارتقا رتبه شغلی (فقط یک بار در طول خدمت و درج تمام سنوات شرکتی در سنوات خدمت بازنشستگی) ملاک عمل قرار میگیرد. با توجه به بخشنامه مذکور کارکنانی که در ارتقا رتبه قبلی از سنوات فوق الذکر استفاده نمودهاند، مجاز به استفاده مجدد نمیباشند و مطابق شیوه نامه بعد از طی کردن مدت توقف میتوانند به رتبه ممتاز ارتقا یابند.
ایام تعلیق، آماده به خدمت، مرخصی بدون حقوق، انفصال موقت و مرخصی استعلاجی بیش از ۶ ماه، جز حداقل ماندگاری ضروری برای ارتقا به رتبه بالاتر قابل احتساب نیست و به همان میزان تاریخ استحقاق برای دریافت رتبه به تعویق میافتد. همچنین در خصوص خدمت نیمه وقت و سهچهارم وقت موضوع ماده «۴۰» آییننامه متناسب با خدمت مذکور تاریخ استحقاق برای دریافت رتبه به تعویق میافتد.
به پروندههای ناقص و نامرتب ترتیب اثر داده نخواهد شد و مسئولیت عدم بررسی پرونده ارتقا، به عهده مسئولین محترم امور اداری میباشد.
رؤسا و مسئولین محترم اداری واحدها موظف هستند این بخشنامه را به نحو مناسب به کلیه کارمندان به ویژه همکارانی که به سامانه اتوماسیون اداری یا به سامانه جامع اداری و مالی دسترسی ندارند، اعم از نگهبانان، نیروهای خدمات، تأسیسات، رانندگان، کارکنان آزمایشگاهها و … اطلاع رسانی نمایند.
نکته: نظر به اینکه مقرر است؛ اعضای کمیته ارتقا اداره کل منابع انسانی برای بررسی پروندهها به واحد ها مراجعه نمایند، از ارسال پرونده به اداره کل منابع انسانی خودداری شود.
نکته حائز اهمیت: به همکاران محترم توصیه میشود مدارک خود را بطور کامل ارائه نمایند چرا که پس از بررسی پرونده و اتمام فرایند امتیاز دهی، هرگونه تغییر امتیاز و ارائه مدارک جدید بلااثر خواهد بود.