بخشنامه ارتقا رتبه شغلی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه به صورت سیستمی
شماره: 387399-155
تاریخ: 1402/12/26
نظر به اینکه فرآیند درخواست ارتقا رتبه شغلی کارکنان دانشگاه از سال ۱۴۰۳ به صورت سیستمی خواهد بود؛ خواهشمند است همکاران محترم در صورت دارا بودن شرایط کسب رتبه بالاتر، درخواست خود را در سامانه جامع اداری مالی به آدرس https://hrs.ut.ac.ir ثبت نمایند.
در ثبت درخواست ارتقا، رتبه شغلی رعایت موارد ذیل الزامی میباشد:
همکاران محترم ابتدا میبایست؛ مستندات مربوط به رتبه شغلی، اعم از لوح تقدیر، طرحهای تحقیقاتی و گزارشهای علمی و کاربردی، مقالات علمی، خلاقیت شغلی، اکتشافات و اختراعات، تألیف و ترجمه کتاب، عضویت درکمیتهها، تسلط به زبانهای خارجی (کسب مدرک زبان خارجی معتبر طی ۵ سال اخیر) را در سامانه مذکور در قسمت مدیریت کارتابل – خدمات منابع انسانی- ارتقا رتبه کارمندان- پرونده ارتقا رتبه بارگذاری نمایند.
در قسمت عنوان دورههای آموزشی، تمامی دورهها (بعد از سال ۱۳۹۲) به صورت اتوماتیک از سامانه آموزشهای ضمن خدمت نمایش داده میشود. لازم به ذکر است دورههای آموزشی قبل از سال ۱۳۹۲ در حال حاضر قابل مشاهده نمیباشد که پس از اصلاح توسط مرکز آموزشهای حرفهای مدیران و کارکنان، مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.
سنوات خدمتی همکاران بر اساس حکم کارگزینی محاسبه میگردد و همکارانی که دارای سنوات شرکتی، روزمزدی داخل دانشگاه میباشند، میبایست طبق بخشنامه ۳۷۶۰۳۷-155 تاریخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ اقدام نمایند.
کارکنانی که مطابق بخشنامه سنوات تجمیعی از مزایای آن بهره مند شدهاند، براساس شیوه نامه ارتقا و شرح حکم صادره، میبایست جهت دریافت رتبه بعدی مدت توقف لازم را سپری نمایند.
کلیه مستندات میبایست از بدو استخدام در سامانه بارگذاری گردد و پس از آن درخواست ارتقا رتبه توسط شخص ارسال گردد.
درخواست همکاران پس از ثبت و ذخیره در سامانه، به دبیر کمیته فرعی ۱ مطابق بخشنامه ۱۵۵/ ۳۷۹۲۳۸ مورخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ جهت انجام مراحل بعدی ارسال خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ عدم ثبت درخواست، به منزله دارا نبودن سنوات لازم جهت دریافت رتبه بالاتر میباشد و نیاز به پیگیری ندارد.
ضمناً مطالعه راهنمای ثبت درخواست ارتقا رتبه کارمندان تاکید میگردد.
رؤسا و مسئولین محترم اداری واحدها موظف هستند این بخشنامه را به نحو مناسب به کلیه کارکنان به ویژه همکارانی که به سامانه اتوماسیون اداری یا به سامانه جامع اداری و مالی دسترسی ندارند، اعم از نگهبانان، نیروهایخدمات، تأسیسات، رانندگان، کارکنان آزمایشگاهها و … اطلاع رسانی نمایند.
جهت هر گونه سوال در خصوص بارگذاری و فرآیند انجام کار میبایست، فقط به کارشناسان امور اداری واحد مربوطه مراجعه نمایند. کارشناسان امور اداری با مطالعه دقیق فرآیند، نسبت به راهنمایی همکاران اقدام نموده و در صورت هر گونه سوال احتمالی با واحد ارتقا این اداره کل به شماره داخلی ۳۵۸۳ تماس حاصل نمایند.
کارکنان محترم در صورت نیاز، میتوانند از سامانه میز خدمات الکترونیک دانشگاه به آدرس https://sd.ut.ac.ir/fa جهت ثبت تیکت استفاده نمایند.