شروع ارزیابی عملکرد کارمندان - نیمه دوم سال ۱۳۹۷
شماره بخشنامه: 155/248569
تاریخ : 1398/8/27
پیرو بخشنامه شماره ۲۳۰۷۹۳/۱۵۵ مورخ ۱۲/۰۸/۹۸ به استحضار میرساند سامانه "مدیریت عملکرد کارمندان" برای"ارزیابی نیمه دوم سال ۹۷" آماده بهره برداری میباشد.
خواهشمند است دستور فرمائید کلیه افرادی که نقش مدیر بلافصل یا مافوق دارند و کلیه کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و قراردادی خدماتی، ضمن مطالعه دقیق این بخشنامه و اطلاع از ضوابط و مقررات مربوط به"دستور العمل اجرایی مدیریت عملکرد" و"اصلاحات جدید دستورالعمل"، به سامانه مذکور به نشانی: https://pms.ut.ac.ir مراجعه و با توجه به راهنماهای موجود نسبت به انجام ارزیابی اقدام نمایند.
نکات و شرایط قابل توجه:
۱- مهلت ارزیابی از تاریخ ۲۸/۰۸/۹۸ لغایت ۱۰/۰۹/۹۸ میباشد، لذا شایسته است کلیه پرسنل محترم در زمان مقرر نسبت به انجام ارزیابی اهتمام داشته باشند.
۲- همانند ارزیابی نیمه اول، همچنان این امکان فراهم است که مدیران بتوانند در زمان انتخاب گزینههای "عالی"، "خوب"، "متوسط" و… در فرمهای ارزیابی، نمره مربوطه را تا سقف تعیین شده، تغییر دهند.
تبصره ۱: در هر یک از گزینههای مذکور، چنانچه تغییری در نمره توسط مدیران انجام نشود، امتیاز تعریف شده به عنوان پیش فرض (که حداقل نمره میباشد) لحاظ خواهد شد.
۳- امتیاز دهی توسط مدیر بلافصل میبایست با توجه به گزارشات کمی پرسنل (قابل مشاهده در فرم ارزیابی) انجام شود و در صورت عدم رعایت در امتیازدهی، اداره کل منابع انسانی با توجه به"بند ۷ اصلاحات دستورالعمل"، نسبت به تغییر امتیازات اقدام خواهد نمود.
۴- تکمیل فرم خود ارزیابی توسط همکاران منوط به ثبت توافق نامه (شرح شغل) میباشد و در صورت عدم ثبت توافق نامه، امکان تأیید فرم خود ارزیابی میسر نمیباشد.
تبصره ۲: چنانچه همکاران محترم بدون درج توافق نامه، فرم ارزیابی را تکمیل نمایند، امتیاز خود ارزیابی در کارنامه لحاظ نخواهد شد.
تبصره ۳: چنانچه فرم ارزیابی توسط پرسنل در موعد مقرر تکمیل نشود، امتیاز آن به نسبت سهم بین سایر ارزیابی کنندگان تقسیم خواهد شد و پس از پایان مهلت ارزیابی، امکان ایجاد دسترسی برای افرادی که فرم خود را تکمیل نکردهاند، وجود ندارد.
۵- با توجه به دستورالعمل مدیریت عملکرد، ارزیابی منوط به حضور فرد در سازمان است لذا کارمندانی که حداقل دو سوم مدت دوره ارزیابی در دانشگاه حضور داشتهاند، مشمول ارزیابی میباشند و افرادی که کمتر از ۴ ماه در نیمه دوم سال ۹۷ در محل خدمت بودهاند در این سامانه ارزیابی نمیشوند. (پرسنل دارای مأموریت آموزشی، مرخصی بدون حقوق یا زایمان، بازنشستگان و…)
۶- کلیه کارکنان میتوانند به منظور پیگیری جهت رفع مشکل احتمالی، از طریق"سامانه پشتیبانی خدمات فناوری" به نشانی: https://its3.ut.ac.ir در دپارتمان "مدیریت عملکرد کارمندان" درخواست خود را ثبت و نتیجه را نیز از همان روش پیگیری نمایند. بدیهی است به اشکالات یا سوالات منعکس شده خارج از سامانه مذکور، رسیدگی نخواهد شد.